29 Mayıs 2016 Pazar

May 16 - Erzurum, Hınıs

16 Nisan 2016 tarihinde cirit oynamakta kullanılan Hınıs'ın Kolukısası Atı ırkında sörvey çalışması yapmak için Hınıs, Karayazı ve Karaçoban İlçelerine gitmek için yola çıktım. Ardahan-Göle-Oltu-Narman-Köprüköy-Hınıs rotasını izledim. Gidiş kısa molalarla 7 saat, dönüş ise 5 saat sürdü. 2010 model 100 cc.lik Mondial UKH cub ile, benim gibi 55 yaşındaki bir kişinin 90-100 ile gitmesi ne kadar konforlu olur, artık varın siz hesap edin. Yani diyeceğim o ki, çömlek ağrısı dışında, başkaca bir şikayetim olmadı.

Altımdaki motor, ilk gözağrım 2010 model Mondial 100 UKH. 2013'de aldığımda 20.000 km idi, şu anda 30.500 km. Gösterge 85 km.den sonra kırmızı bölgeye giriyor. Bu nedenle düz yolda sürekli 90-100 km bandında gitmeye çalıştım. Yola çıkmadan önce ve Ardahana'a dönüşte depoyu fulledim. Sonuçta 100 km.de 2.5 litre yakmışım. Başka bir deyişle 1 lt benzin ile 40 km gitmişim ve km başına sarfiyat 11 krş.


Seyahat sırasında çok tatlı anılarım oldu, çok kıymetli kişiler ile tanıştım. Birkaç kişinin Erzurum Şivesi ile "Hocam, üstündeki şu kıyafetlere, ekipmana şu motor yakışir mi?" demesi çok hoşuma gitti.  Ekipmanım 1.000 TL'nin üstünde, ama motorum bunun yarı parası yapmaz. Eeee, ecnebiler ne demiş: Safety first.
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder